1 september 2013

TILLBAKA IGEN

En fridfull kväll på Öppenskär med utsikt över öppet hav mellan öarna

Hej alla kära bloggläsare! Om ni nu är några tappra kvar vill säga efter det väldigt långa uppehållet som jag tagit från bloggen. Det var inte alls planerat utan dagarna bara rann iväg och blev till veckor och veckor blev till månader under en väldigt arbetsam tid. Sedan kom äntligen sommaren och med den en lång och mycket välbehövlig semester. I dag är det den 1:a september och nu drar vi igång igen med ny kraft och inspiration.

Vad har hänt sedan sist då? Jo, först var vi sjuka halva våren och gick på knäna. Sedan drog mitt årliga kammarmusikfestival-projekt igång och då gick jag på knäna lite till men hade samtidigt fantastiskt kul. Sedan gick jag på semester för första gången på 10 år och tänkte njuta mest hela tiden i en solstol med en bok alternativt i båten på böljan den blå. Men hur det nu är så brukar det finnas ett och annat att ta tag i när man har hus och inte på länge har haft någon tid att pyssla om det. Så vi har målat golv, rivit tapeter, tapetserat, dragit ny el, piffat och fiffat och har nu ett matrum så fint så jag smyger försiktigt genom det och stryker lite fint med handen över väggen ibland. Snart ska ni få se lite före- och efterbilder.

Många härliga sommarkvällar har det blivit, några sjöturer blev det trots allt, makens barnbarn har plaskat i sin lilla pool på vårt däck, jag har hunnit läsa flera (!) böcker, vi har tagit oförskämt långa sovmornar och det gick dagar och åter dagar utan att jag öppnade datorn. Alldeles ljuvligt har det varit.

Lite lätt har jag nu joggat igång med en rad nya projekt och i Skärva Ekobutik jobbar personalen för högtryck med att skapa ett lagersystem som kan integreras med e-butiken så vi slipper så mycket restningar. Och så kommer vi tillsammans att utöka sortimentet med sisådär 1000 varor till. Mer om detta senare.

Nu tänker jag vara lite söndagslat resten av dagen. Det är 20 grader ute och strålande sol så sommaren är sannerligen inte över ännu. Ännu finns det tid för en båttur och lite tåviftande i en solstol.



Under många lager av tapeter hittade vi sidor från Karskronatidningen den 30 mars 1935.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar