18 november 2012

BILDKAVALKAD

Lyxig, handgjord tvål från Portugal. Ekologisk och med porslinssigill. Stor och tjusig och passar som doftsättare i linneskåp och lådor om man inte näns ta av det vackra omslaget. Fler härliga dofter hittar ni här.

I dag tänkte jag bjuda på några av Malin Lindners ljuvliga foton av varor från butiken. Det är verkligen svårt att göra vissa saker rättvisa i en webbutik och man behöver i många fall få se dem i en fin miljö för att få den rätta känslan. Lite vanliga detaljbilder behövs också men det är miljöbilderna som ger produkterna liv tycker jag. Malin har verkligen lyckats fånga karaktären hos varje sak och också fått till riktig mys-höst-jul-känsla. Lovely!

Alla saker på bilderna nedan kommer från danska Nordal och det är så härligt tycker jag att se så många fina varor från deras kollektion som alla är framtagna med fingertoppskänsla för vad som kan anses vara hållbart. Deras designers tänker till när det gäller materialet och håller noga koll på att de som tillverkar varorna har schyssta förhållanden på sina arbetsplatser. Dansk design är och förblir en riktig stöttepelare när det kommer till inredning och Nordal verkar också gilla att kika åt det franska hållet för skapa en perfekt blandning. Hoppas det här kan inspirera till känslan att hållbar inredning också kan vara snygg inredning. Och till att tänka hållbart när ni klurar på julklapparna.

I dag är det lugn söndag och jag fyller år! Jag har blivit fint uppvaktad och i kväll tror jag minsann att det får bli ett skönt, varmt dopp i utebadet. En bra film på det och lite fådda praliner, sedan somnar jag nog ovaggad.

Hoppas ni har haft en skön helg!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar